Program: Szkolenie skierowane jest do nauczycieli muzykim edukatorów oraz praktykujących muzyków. Celem projektu jest wykształcenie osób kierujących edukacją muzyczną dziecka, które stworzą na swoim terenie placówki edukacyjne prowadzące zajęcia umuzykalniające dla niemowląt i małych dzieci wg teorii E.E.Gordona.
Kurs to 160 h warsztatów, praktyk koncertów prowadzonych przez najlepszych gordonowców i specjalistów od ruchu, śpiewu w Polsce.
Planowane zajęcia dotyczyć będą poniższych zagadnień:
1. Teoria uczenia się muzyki E.E.Gordona.
2. Zasady muzyki, improwizacji muzycznej, harmonii - wykorzystanie posiadanych umiejętność do pracy wg teorii E.E.Gordona.
3. Koordynacja ruchowo-głosowo-oddechowa - wykorzystanie dorobku choreografa i teoretyka tańca improwizowanego Rudolfa Labana.
4. Praktyczne aspekty psychologii i pedagogiki dziecięcej, możliwość prowadzenia zajęć umuzykalniających wg teorii E.E. Gordona dla dzieci z deficytami komunikacyjnymi, zwłaszcza z autyzmem.
5. Praktyczne zastosowania testów muzycznych E.E.Gordona. Prowadzenie obserwacji postępów dziecka - uczestnika zajęć umuzykalniających.
6. Metodyka prowadzenia zajęć umuzykalniających wg teorii E.E.Gordona, zastosowanie materiałów dydaktycznych. Analiza zajęć praktycznych prowadzonych przez uczestników szkolenia.
7. Organizowanie koncertów i innych działań, m.in. parateatralnych, również z udziałem rodziców, promocja zajęć w środowisku lokalnym. Całość w konwencji zawierającej aspekty teorii E.E.Gordona.
8. Możliwość superwizji zajęć prowadzonych przez uczestników, wsparcie instytucjonalne PTEEG oraz FKE w kontaktach z lokalnymi włodarzami oraz instytucjami edukacji muzycznej, jak i lokalnymi mediami.
9. Koncepcja Edwina E. Gordona w psychologii muzyki. Efekt Mozarta i wpływ muzyki na pozamuzyczne obszary inteligencji dziecka.
Zjazdy:
1-10 sierpnia 2016
23-24 września 2016
22-23 października 2016
19-20 listopada 2016
10-11 grudnia 2016
Miejsce: Wawerskie Centrum Kultury, Filia Aleksandrów.