Mała czarna z Bachem w Łomży i Augustowie - galeria

Prosimy Państwa o więcej takich koncertów ...

tymi słowami do organizatorów cyklu Mała Czarna i Bach zwróciła się jedna ze słuchaczek koncertu w Augustowie. W piątek 20 lipca młodzi, z doskonałymi głosami i przygotowaniem aktorskim, artyści otworzyli artystyczną działalność Pałacu na Wodzie.

 

Koncert zaszczycił obecnością Burmistrz Kazimierz Kożuchowski potwierdzając, że Augustów wart jest koncertów z muzyką poważną.

"Do tego anturażu inna muzyka nie pasuje" powiedział jeden z uczestników koncertu.

Na cykl koncertów wpadła  Małgorzata Trojanowska doskonale zapowiadająca się sopranistka, małżonka równie uzdolnionego organisty (w koncertach wykonawcy basso continuo) Sylwestra Trojanowskiego, który wprowadzał publiczność w libretto bądź, co bądź znanej, chociaż ostatnio rzadko wykonywanej kantaty Jana Sebastiana Bacha.

W rolach starających się o rękę odtwórczyni roli głównej (Małgorzata Trojanowska w roli Lizy) wystąpili: Paweł Pecuszok i Paweł Gołaszewski. Znakomicie aktorsko zaprezentował się w koncertach bas Przemysław Kummer (ojciec Lizy), który zarówno w Łomży, jak i Augustowie niezwykle spodobał się publiczności być może za sprawą niezwyklej ekspresji z jaką wykonywał swoją partię. Niezwykle zachwycające dzieło Mistrza Baroku nosi tytuł  Kantata o kawie -"Schweigt stille, plaudert nicht BWV 211 i jest jednym z nielicznych utworów świeckich.

W Augustowie obok małej czarnej serwowano szampana na cześć otwarcie obiektu.

W Łomży (18 lipca) na koncert licznie przybyli amatorzy małe czarnej oraz znamienici goście:  J.E.Ks.Biskup Stanisław Stefanek oraz Wicewojewoda Podlaski - Wojciech Dzierzgowski, który na ręce organizatorów skierował listy gratulacyjne.

zapraszamy do galerii

o koncertach również na stronie:

http://www.bialystok.uw.gov.pl/PUWMCMS/Aktualnosci/Kalendarz+wydarzen/Relacje/1111.htm

 

MAŁGORZATA TROJANOWSKA -

Absolwentka Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina, Wydziału Instrumentalno – Pedagogicznego w Białymstoku. W 2008 roku ukończyła dyrygenturę chóralną w klasie prof. Bożenny Sawickiej. W czerwcu 2011 r. uzyskała dyplom z wyróżnieniem w klasie śpiewu solowego prof. Ewy Iżykowskiej. W czasie studiów uczestniczyła w kursach i seminariach prowadzonych przez wybitnych pedagogów i artystów, m. in. Liliannę Stawarz, Nicholasa Parle'a, Anitę Garancię, Jacka Laszczkowskiego, Urszulę Kryger, Olgę Pasiecznik, Józefa Fraksteina, Izabelę Kłosińską i Bożenę Harasimowicz.

Jest finalistką V Międzynarodowego Konkursu im. Haliny Halskiej – Fijałkowskiej (2009), laureatką nagrody specjalnej na Konkursie „Kurpiński - Karłowicz – Koczalski” (2009), finalistką II Konkursu im. Jana, Edwarda i Józefiny Reszków (2011), laureatką III nagrody oraz nagrody specjalnej Konkursu im. Karola Kurpińskiego (2011), III Nagrody oraz Nagrody Publiczności III Ogólnopolskiego Konkursu Wokalnego w ramach 3. Letniej Akademii Śpiewu (2011), otrzymała również I Wyróżnienie i Nagrodę Specjalną Związku Artystów Scen Polskich podczas VI Ogólnopolskiego Konkursu Wokalnego „Złote Głosy”.

Jako solistka współpracowała dotychczas m. in. z Warszawską Orkiestrą Kameralną, Orkiestrą Filharmonii Jeleniogórskiej, Łomżyńską Orkiestrą Kameralną, orkiestrą Filharmonii Częstochowskiej, Suwalską Orkiestrą Kameralną Camerata dell'arte, Orkiestrą Kameralną Musica Viva.
Warsztat artystyczny doskonaliła również dzięki współpracy z dyrygentami:
Zbigniewem Gracą, Jerzym Swobodą, Janem Miłoszem Zarzyckim, Piotrem Wijatkowskim, Martą Kluczyńską, Jerzym Salwarowskim, Nikolausem Pavilionisem, Kazimierzem Dąbrowskim. W czerwcu 2010 roku zadebiutowała w Teatrze Wielkim - Operze Narodowej w studenckim spektaklu operowym „Halka” Stanisława Moniuszki (wersja wileńska) w roli tytułowej.

Od 2007 roku współpracuje z Zespołem Muzyki Dawnej Diletto pod dyrekcją Anny Moniuszko, wykonując partie zespołowe i solowe (m. in. Dydona i Eneasz H. Purcella – partia Damy dworu; kantaty, motety, Msza A-dur J.S. Bacha, Magnificat, Gloria A. Vivaldiego i in.). Współpracowała również z zespołami Subtilior Ensemble i Sine Nomine pod dyrekcją Piotra Zawistowskiego
i orkiestrą Concerto Polacco Marka Toporowskiego.
W roku akademickim 2010/2011 za wyróżniające osiągnięcia w nauce została uhonorowana stypendium Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego Bogdana Zdrojewskiego.

 

SYLWESTER TROJANOWSKI - jest absolwentem Akademii Muzycznej im. F. Chopina w Warszawie – Filia w Białymstoku klasy organów prof. Marii Terleckiej oraz absolwentem Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina Wydziału Instrumentalno-Pedagogicznego w Białymstoku Kierunku Edukacji Artystycznej w Zakresie Sztuki Muzycznej o specjalności – Muzyka Kościelna, gdzie umiejętności w grze na organach rozwijał pod kierunkiem as. Bartosza Jakubczaka, a improwizację z elementami akompaniamentu liturgicznego pod kierunkiem prof. Michała Dąbrowskiego.

Sylwester Trojanowski koncertuje w Polsce jako solista i akompaniator. Swoją wiedzę pogłębia uczestnicząc w różnych kursach i seminariach prowadzonych m.in. przez: prof. Juliana Gembalskiego, prof. Józefa Serafina. Posiada na swoim koncie nagrania radiowe i telewizyjne. Od 2005 roku pełni funkcję organisty i kantora w kościele p. w. Zmartwychwstania Pańskiego w Białymstoku

 

PRZEMYSŁAW KUMMER - ukończył PSM II stopnia w Białymstoku w klasie organów profesor Bożeny Laskowskiej. Kontynuował naukę w Akademii Muzycznej w Warszawie Filia w Białymstoku. W roku 2005 otrzymał dyplom o specjalności: muzyka kościelna.

Obecnie studiuje śpiew solowy w klasie profesora Cezarego Szyfmana. Przemysław Kummer przygodę ze śpiewem rozpoczął w chórze „Cantica Cantamus”, prowadzonym przez profesor Violettę Bielecką, obecnie pracuje w Chórze Opery i Filharmonii Podlaskiej, śpiewa również w zespole muzyki dawnej „Diletto”.

Ma w swoim repertuarze zarówno muzykę świecką jak i sakralną; śpiewał partie solowe w motetach J. S. Bacha, mszach i dziełach scenicznych Stanisława Moniuszki.